Руждија Крупа

 

Руждија Крупа

Професор књижевности Руждија Крупа је један од најплодоноснијих текстописаца на просторима бивше Југославије. Сарађивао је са свим великим композиторским именима, а понајвише са Новицом Неговановићем и Недељком Билкићем. 

Рођен је у Пљевљима 1938. године, а данас живи у Прибоју. Дијете је мјешовитог брака мајке Црногорке и оца Санџаклије.

“Кад сам се са породицом скрасио у Прибоју, био сам на челу “Културно-просветне заједнице”. Објављивао сам рефлексивну поезију, а крајем 60-их сам добио задатак од предсједника општине да напишем пригодну пјесму поводом годишњице чувене фабрике “ФАП”. У налету локал патриотизма излетјела ми је пјесма “Лим се Дрини јавља издалека” коју је пјевао Зејбо Пекушић. Међу пјевачима на прослави био је и Недељко Билкић који ме је посавјетовао да почнем да пишем стихове за народњаке, да спојим лијепо и корисно. Тако је било – присјећа се својих почетака Руждија Крупа.

Прва његова пјесма била је “Ја млад пијем ноћи, ноћи пију мене”, која је снимљена на плочи Недељка Билкића 1970. године. Након тога су се низали хитови које су пјевали Недељко Билкић, Сафет Исовић, Ана Бекута, Ера Ојданић, Томислав Чоловић, Новица Неговановић, Бранка Станарчић, Беки Бекић, Лепа Брена, Зорица Брунцлик…

Присјетит ћемо се само оних највећих: “Једна река у мом крају”, “Прође лето тридесето”, “Ти анђео, а ја ђаво”, “Имам очи непослушне”, “Зна једино једна жена”,

“Почећемо све изнова”, “Црна жено испод белог вела”, “Ја гарав, а ти плава”, “Ја брзо живим”, “Освајам те натенане”, “Ко године броји, старости се боји”, “Пет до дванаест за нас двоје”, (све у извођењу Новице Неговановића), Сафет Исовић је отпјевао двије Руждијине антологијске пјесме “Ко се једном напије воде са Башчаршије” и “Ја сам човјек од мерака”.

У стваралачком опусу Недељка Билкића посебно се издвајају пјесме “Мост до мога завичаја”, “Одмори се мајко”, “Аманет ми бабо оставио”, “Земљаче, јаране”. Њихов аутор је Руждија Крупа.

Први велики хит Ане Бекута “Ја нисам рођена да живим сама” написао је Руждија. На њеној дебитантској плочи нашла се и пјесма “Буди јако срце моје”.

Легендарна Бранка Станарчић је снимала Руждијине хит пјесме: “У колиби малој од прућа и блата”, “Старо место”. Томислав Чоловић “Мали мрав”, Ера Ојданић “Нисам мајстор да направим буре.

У овој нисци Крупиних бисера посебно треба издвојити њему најдражу пјесму “Пљеваљски тамбураши”, коју су снимили многи, а понајбоље су је донијели Мирко Рондовић и Зоран Калезић.

И послије милиона продатих плоча и полувјековне текстописачке каријере, Руждија Крупа и данас ствара несмањеном жестином.

“Свакој пјесми приступам као кући коју градим. Ниједну пјесму нисам збрзао и отаљао само зато да бих некоме узео паре. Кад пјесму завршим, волим да је што прије снимим. Зато и поручујем неким новим композиторима и певачима: “Пробајте пјесму док је врућа!”

Крупи је криво што, како каже, ниједна дискографска кућа није се сјетила да изда компилацију са његовим хитовима, а многи су подигли читаве погоне од продаје његових пјесама.

Извор: najportal.ba

Коментари

Популарни постови са овог блога

Црвено слово

Спиридон Шпиро Познановић

Михаило Мерћеп