ОВО ЈЕ МОЈА АЛФА И ОМЕГА И НИШТА ВИШЕ - Милош С. Милојевић





МИЛОШ С. МИЛОЈЕВИЋ:

"ОВО ЈЕ МОЈА И АЛФА И ОМЕГА, И НИШТА ВИШЕ!"


ДАНАС у САНУ нема ЕТНОГРАФСКОГ одбора, УГАШЕН је јер међу академицима нема ЕТНОГРАФА!?!

Вредно је и за нас сувременике пок. Милојевића и за потоње нараштаје да се на овом месту изнесе ОДГОВОР ЊЕГОВ на сва ондашња и доцнија изношења против рада његова; вредно је у толико више, што се из тога одговора види и ПРОГРАМ ЊЕГОВ и захтеви његови, и зато га ево од речи до речи:

"Са многих страна и из разних крајева слушао сам да моји и лични и начелни пријатељи говоре, а и мени су сами неки у очи говорили: да ја, у мом писменом раду, радећи на овоме, управо тражим сто па да ми се да пола; а непријатељи пак... или грде, или потурају и подмећу, да хоћу чак и Инђијце и Римљане и Јелине итд. да посрбим, да нађем Србе опет где их никад није било, где их нема итд. Не стоје ни разлози мојих сваког поштовања и уважења достојних пријатеља, као ни подметања... непријатеља; и ЈА ЈЕДНОМ ЗА СВАГДА НАВОДИМ И ТВРДИМ ОВО:

1. Да ја нити сам кад мислио, ни мислим, док сам при овој памети тражити и налазити Србе онде и онуда, где никад несу ни били, а још мање тежити к томе, да посрбим: Кинезе, Инђијанце, па још и иструлеле кости Јелина и Римљана итд. Ко би ово радио, тога би ваљало одмах затворити у лудницу.

2. Никада нисам нити идем на то да јеврејски и цинцарски шпекулишем и да тражим много, те да ми се да ма колико.

3. Сав мој рад сводио и своди се на ово: ДА СЕ ПОКАЖЕ И ПРЕДСТАВИ, КАКО СЕ ЈЕ ОД НЕКАДАШЊЕГ НАЈМНОГОЉУДНИЈЕГ НАРОДА НА СВЕТ ДОШЛО ДО ЈОШ ОВО МАЛО ЗАОСТАВШИХ И ВЕЋ ИЗУМИРУЋИХ СРБА; ТЕ ДА СЕ ЗНАЈУЋИ О НЕКАДАЊОЈ МНОЖИНИ И УПРАВО НЕИЗБРОЈНОСТИ ОЧУВА ОВО МАЛО, ШТО ЈЕ ОСТАЛО, ДА НЕ БИ И ОВО ПРОПАЛО И УНИШТИЛО СЕ.

То је све и ништа друго, само да се обрати већа и боља пажња, да се очува и ово окрњено и наједено Српство у Србији од више Калоче до Белог Мора и од Сињег и Јадранског до Алте, Осме и Доње Марице и ништа више. А коме требају иструлеле кости Јелинске, римске, галске, ђерманске итд. нека су му на част, мени не требају. Коме требају садањи Инђијанци, Туркмени, Кинези, Манџури, Киргизи, Немци, Италијани, Грци, Шкипи, Мађари, Блгари, Румуни итд. ето му их, па нека се с њима, ако хоће, и побратими и сроди, нити ћу му сметати ни завидети.

МЕНИ ТРЕБА ЈОШ ОВО МАЛО ЗАОСТАВШИХ СРБА У СРБИЈИ У ВИШЕ НАВЕДЕНОЈ ГРАНИЦИ; С ЊИМА МИСЛИМ ДА ЖИВИМ И УМРЕМ; ЗА ЊИХ ЋУ И СВОЈ ЖИВОТ И СВЕ И СВА ПОЛОЖИТИ; у наведеном простору Србије мислим своје кости оставити; за исти се, па ма то било и против самих Сотона , као и против најрођенијег и нерођенијег борити и пасти; изнад наведених граница не мислим никад ни крочити, а камо ли шта тражити; никакве више и даље цели и интересе не видим, нити хоћу да видим, а коме је некакво СЛОВЕНСКО ПИТАЊЕ, које никад и нигде неје постојало у Инђијама, Тибету, Гојел Тепу итд., он нека иде тамо, ја нећу;

ЗА МЕНЕ ИМА САМО: СРПСКО, РУСКО ИТД. ПИТАЊЕ, А НЕ НЕКАКВО ,,СЛОВЕНСКО'' ИТД.

ЈА ХОЋУ НА ТОМЕ ДА РАДИМ, И ТО МИ ЈЕ КРАЈЊИ ЦИЉ, ДА МИ СРБИ ЖИВИМО ЗАСЕБНО САМОСТАЛНО У СРБИЈИ ВИШЕОБЕЛЕЖЕНОЈ, ПОД СВОЈИМ ВЛАДАОЦИМА, ПА ТАК КАО СА СВИМ СЛОБОДНИ, УЈЕДИЊЕНИ, УРЕЂЕНИ ИТД. ДА ЖИВИМО КАО ЗАСЕБНА, САМОСТАЛНА, ЦЕЛА И НИКИМ И НИЧИМ НЕПРИКОСНОВЕНА ЈЕДИНИЦА, У САВЕЗУ СА ОСТАЛИМ САМОСТАЛНИМ И СВАКИМ ЗА СЕБЕ НЕПРИКОСНОВЕНИМ ДРЖАВНО-НАРОДНИМ ЈЕДИНИЦАМА У КОЛУ САДА ТАКО ЗВАНОМ ОПШТЕСЛОВЕНСКОМ , А НЕКАДА САМО ОПШТЕ СРПСКОМ.

Ово је моја и Алфа и Омега и ништа више; па навек ово , нека се сматра као мој коначни и за свагда закључни одговор на све говоре, наводе, тумачења, тврдње, подметања мога рада итд. пријатеља и непријатеља..."("Српство" за 1888. год. стр. 127., 133.), Милош С. Милојевић, некролог од Зар. Р. Поповић, стр. 379-400, "Братство" 8. од 1889. године
- веза -

Историјско-етнографско географска мапа Срба и српских (југословенских) земаља у Турској о Аустрији од Милоша С. Милојевића чува се у Библиотеци Града Београда, а на захтев Удружења "Милош Милојевић" уступљена нам је на коришћење - веза -

ОВАКО је данас у САНУ:
"Неки од одбора, на пример ЕТНОГРАФСКИ одбор, основан је у 19. веку, а УГАШЕН је пре неколико година, јер међу члановима Одељења НЕМА научника који ту област проучавају.", 
- веза -
Извори: 

Коментари

  1. Хвала Вам на преношењу/дељењу садржаја ове објаве са ФБ старнице Милош С. Милојевића, која је пре неколико мести хакерским нападом отета.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Нема на чему пријатељу. Мало времена посвећујем овом блогу, а намера ми је да објавим што више мало познатих детаља о историји Срба.

      Избриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Црвено слово

Спиридон Шпиро Познановић

Михаило Мерћеп